Niet zo gezellig hut

."¥¥¥".

De winter was binnengekomen met een wraakactie. Op de een of andere manier heb ik het verzonnen. Het zicht was slecht, maar ik kon de cabine voor me zien. Ik hoopte dat er brullend vuur zou zijn en dat ik me kon settelen voor de nacht. Uiteindelijk kwam ik aan de deur. Ik klopte aan. "Hallo?" Ik belde. Ze had gezegd dat de deur open zou staan. Ze zou hier zijn. Ik greep naar de deurknop en gelukkig ging de deur open. Maar er stond geen brullend vuur op me te wachten. En ze zat niet te wachten. Ik stapte naar binnen en schudde de sneeuw van mijn jas en laarzen. Ik liep door de kamer. Er was een open haard, maar geen vuur. Waar was ze? Ik liep naar de tafel. Er stond wat eten en een fles wijn te wachten, godzijdank. Toen zag ik het briefje.

"Beste Robin,

"Ik weet dat ik je een romantisch weekend in een winterhut heb beloofd, maar het spijt me. Ik kan dit niet. Ik kan geen relatie met je hebben. Maar geniet van je tijd daar. Hannah."

Ik vond wat boomstammen en wist het vuur op gang te krijgen. Ik negeerde het eten en kraakte de fles wijn open. Ik begon het te drinken, toen de tranen over mijn gezicht vielen, nestelde ik me voor brullend vuur.


Ik moet in slaap zijn gevallen, want ineens was ik aan het vriezen. Ik opende mijn ogen. Het vuur was uitgebrand. Ik ging naar de boomstammen en wakkerde het vuur weer aan. Ik besefte dat ik honger had. Dus ik ging aan tafel zitten en at wat van het eten dat Hannah voor me had achtergelaten. Ik probeerde het briefje te negeren, maar het staarde me nog steeds aan. Ik verkruimelde het snel en gooide het op het vuur.

Hannah en ik hadden al bijna een jaar verkering. We hadden onze eerste kerst samen gehad. Toen ze me uitnodigde in een gezellige winterhut voor vlak voor nieuwjaar, vond ik het perfect. Als we een paar dagen samen in een hut zouden kunnen wonen, dan zouden we samen kunnen gaan wonen. Maar ik denk dat Hannah andere ideeën had. Ik zuchtte. Ik dacht dat ik eindelijk een vrouw had ontmoet met wie ik een langdurige relatie zou kunnen hebben, maar opnieuw was ik teleurgesteld.


De tranen dreigden terug te keren. Dus ik stond op en merkte dat het niet meer sneeuwde en dacht dat ik wat dingen uit de auto moest halen. Ik liep door de kamer naar de deur en kreeg hem met enige moeite open. Maar de sneeuw lag hoog opgestapeld. Ik zat vast. Ik liep de slaapkamer in. Het bed zag er best gezellig uit. Toen zag ik de radio en zette hem aan. "We hebben zeker veel sneeuw gekregen", zei de omroeper. "Als je in het land bent, zorg er dan voor dat je genoeg proviand hebt, want het kan nog wel even duren voordat de ploegen bij je kunnen komen." Ik liep terug naar de keuken en controleerde de kasten. Gelukkig waren er veel voorzieningen. Het leek erop dat Hannah alles had gepland. Waarom was ze dan van gedachten veranderd?

Also Read More:

 



Ik merkte dat er een open haard in de slaapkamer was, dus ik legde wat boomstammen op het vuur. Gelukkig was de cabine goed gevuld met boeken, want mijn koffer zat vast in de auto. Degene die de hut bezat, had goede smaak. Ik vond een boek en verdiepte me in lezen. Ik wilde niet aan Hannah blijven denken. Eindelijk werd het donker, dus viel ik in slaap.


Toen ik wakker werd, scheen de zon. Het vuur was uitgebrand, maar ik kreeg het makkelijk op gang. Ik maakte wat ontbijt. Ik was eenzaam. Ik had uitgekeken naar deze vakantie. Maar ik wilde hier niet alleen blijven zonder Hannah. Misschien klopte het radioverslag niet.


Ik liep naar de deur en deed open. Een deel van de sneeuw was gesmolten. Ik kleedde me aan, trok mijn winterjas en bootjes aan en liep naar buiten.

"Ben jij Robin?" kwam er een man naar me toe.

"Dat ben ik."

"Ik zie dat je hier goed bent gekomen."

"Dat deed ik, maar toen zat ik vast door de storm. Maar ik wil heel graag weg. Ik zou hier met iemand zijn, maar zij is vertrokken."

"Nou, maak je geen zorgen", zei de man. Hij stelde zich voor als Aaron. "Ik ben eigenaar van de hut ernaast en ik heb ook een sneeuwploeg. Ik kan je vanmiddag weg hebben. De hoofdwegen zijn omgeploegd. Ik kan je ook naar de weg leiden, zodat je niet vast komt te zitten."

"Bedankt", antwoordde ik. Hij was schattig. Als ik hetero was, zou hij mijn type zijn.


Ik ging terug de hut in. Ik heb alles opgeruimd en de branden geblust. Het was een mooie hut. Als ik niet zo diepbedroefd was, had ik er meer van genoten. Ik pakte een paar van de proviand voor onderweg in, voor het geval ik geen plek kon vinden om te eten.

Ik was binnen een uur klaar om te gaan. Dus las ik nog wat van het boek dat ik had gelezen, totdat ik het geluid van een sneeuwploeg hoorde. Ik verliet de hut en liep naar mijn auto.

"Bedankt Aaron," zei ik.

"Geen probleem Robin", antwoordde hij. Ik stapte in de auto. Aaron reed de weg af en ik volgde. Ik zwaaide vaarwel toen we op de snelweg kwamen. "Bedankt", zei ik.


Al snel reed ik over de snelweg. Toen ik thuiskwam, stond er een bericht op mijn machine van Hannah. "Hoi Robin. Je bent waarschijnlijk nog steeds bij de hut. Sorry dat ik er niet was toen je daar aankwam, maar ik realiseerde me dat ik niet klaar ben voor dezelfde soort toewijding als jij. Gelukkig Nieuwjaar, al het beste."

Ik heb het bericht verwijderd. Juist, het was oudejaarsavond vanavond. Nou, misschien zou het volgende jaar beter zijn.


."$$$".

No comments:

Post a Comment

Informations From: Revisi Blogging

Hush Lil Birdie

Hush Lil Birdie Matahari rendah di udara berjemur di taman dalam cahaya keemasan; Kolam bersinar seperti madu dan pepohonan mulai terlihat ...