Mijn leraar is mijn ouder




***

Lees ook: Poëzie: Mijn Nieuwe School

Het begin van november van dit jaar werd begroet door zware regenval, toen sterke wind vergezeld van een donkere nacht bezaaid met motregen van stroomuitval. Ik ben een eenvoudig gezin dat in een pensionkamer van 3x4 m woont. Ik probeerde naar de HP te reiken en zette de zaklamp aan. De HP-lamp ging niet lang mee, want toen ik thuiskwam van school, vergat HP niet te dobbelen, evenals de powerbank die mijn moeder gebruikte tijdens werkreizen. De regen die nacht was hevig, waardoor mijn moeder zwoel was omdat de ventilator uit was en de kleine kosten omstandigheden benauwd waren.

De batterij van de mobiele telefoon is slechts 15%, een paar minuten geleden gaat deze ook uit, er zijn geen andere lampjes. In moderne tijden als deze zijn er geen uplik-lichten of iets anders. De lamp die lichtenergie opslaat heeft het niet, mama zei dat ik 2 kaarsen moest kopen in de Bude-winkel voor een prijs van Rp. 5000. Nog steeds terug Rp. 5000 Ik wil gehaktballen of warme dranken kopen wat is het om mijn mond en lichaam te verwarmen, wat een paar stappen wordt aangeraakt door regenwater. Maar ik heb mijn moeder geen toestemming gegeven, ik heb mijn voornemen opgegeven om gehaktballen of thee te kopen bij de kraam ernaast. Ik passeerde net de kraam en ging naar huis.

"Niki bu de kaarsen, kulo steek het aan, mama." Zei ik terwijl ik een paraplu voor zijn internaat plaatste. Al snel sliep mijn moeder goed, ik ruimde op in de badkamer en studeerde vervolgens, of controleerde of er morgen huiswerk was. Ik bleef het boek Religie bij kaarslicht lezen, al snel schreeuwde mijn moeder het uit. "Dit ndang slapen, het is nacht. Sta morgen vroeg op om niet te laat op school te zijn." Mijn moeder zei met haar ogen dicht, en herinnerde me eraan om ook een pauze te nemen.

***

Lees ook: Genieten van een wandeling

      

Om precies 6.45 uur op school aangekomen, maar hij vertrok op de fiets. Er zijn nog 15 minuten, de toegangsbel van de school staat op het punt te luiden. Nadat ik aan de fiets had gedacht, ging ik meteen naar de schoolmoskee om duha-gebeden uit te voeren, na Duha las ik de Koran een paar verzen en herinnerde me het gezicht van mijn moeder toen ik vanmorgen naar school mocht gaan en haar de hand mocht schudden. Zijn gezicht was vochtig, zijn ogen bloosden lichtjes, of er nu wel of geen probleem was met het betalen van school om de verantwoordelijkheid van mijn overleden vader voort te zetten.

Also Read More:


"O God met deze heilige verzen die ik lees, versoepel al mijn familiezaken, geef mijn moeder gezondheid, kracht om de kost te verdienen om mijn scholing te betalen. O God geef hem gemak totdat ik afstudeer." Do'a Radit die nog steeds de Koran leest. Haar tranen vergoten de Schriften. Meneer Alif kwam ook naar de schoolmoskee en zag me huilen en klopte me op de schouder. "Geduldige uitstraling, ja, allah heeft zeker do'a-do'amu gehoord, moge iedereen gemak krijgen."

Lees ook: Sumber Gempong Rice Field Tour, een rijstveldgebied geschikt voor genezing met familie

"Amen... Ja." Ik antwoordde. "Dank u wel, meneer Alif."

De heer Alif is de Takmir van de schoolmoskee en een van de leraren van de islamitische religie, hij is vriendelijk, vriendelijk, geduldig en houdt ook van al zijn studenten. Hij was net als mijn eigen ouders, hield van me en was aardig om in vertrouwen te nemen. Elk adviesbericht van hem probeer ik in gedachten te houden.

Voordat de les plaatsvond, legde de heer Alif vaak uit dat we al verantwoordelijkheden hebben, vooral omdat we al in klas XI zitten. "Een leerling heeft drie verplichtingen, en al die verplichtingen moeten bewust worden uitgevoerd en uitgevoerd, niet wachten op bevelen of wachten op klappen van ouders. Deze drie verplichtingen zijn de eerste verplichtingen aan God, de Schepper van Alles, namelijk om Zijn geboden uit te voeren en weg te blijven van Zijn verboden. Ten tweede is het onze plicht als kinderen die toegewijd zijn aan onze ouders om hen zoveel mogelijk te helpen, beleefd te zeggen en goed voor hen te doen. En de derde heeft als student een verantwoordelijkheid, namelijk serieus studeren, de regels van de leraar en de school gehoorzamen." Deze drie verplichtingen is wat ik me altijd herinner.

Radit is niet zoals de algemene tiener, die meestal een tiener is die nu het hof maakt, en promiscuïteit. Hij dacht niet aan zulke dingen, omdat hij zich zelf onwaardig voelde om geliefd te worden door vrouwen, waarschijnlijk vanwege een familie die niets had. Van daaruit was hij dankbaar dat hij krachtiger wilde aanbidden, harder wilde studeren en de tijd zo goed mogelijk wilde gebruiken. In tegenstelling tot andere vrienden, worden ongeveer 24 uur gebruikt om alleen mobiele telefoons en online games te spelen. Hij begreep dat het heden de parels zijn die zijn toekomst ten goede komen vol licht succes.

Voortgezet!




."$$$".

No comments:

Post a Comment

Informations From: Revisi Blogging

Hush Lil Birdie

Hush Lil Birdie Matahari rendah di udara berjemur di taman dalam cahaya keemasan; Kolam bersinar seperti madu dan pepohonan mulai terlihat ...